مرجیمح سوپو؛ سوپ ماست و عدس خوشمزه ترکی

مرجیمح سوپو، یکی از انواع سوپ‌های بسیار خوشمزه و مجلسی کشور ترکیه است که از ترکیب عدس با رشته آشی، ماست، زرده تخم مرغ و… تهیه می‌شود.

به گزارش فرارو، امروزه غذا‌های بین‌المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته که مردم جز غذا‌های سنتی مانند انواع خورشت‌ها و پلو‌ها و آبگوشت و آش میل به امتحان سایر غذا‌ها نداشتند. در دنیای امروز با پیدایش اینترنت و گسترش فضای مجازی مردم با انواع غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا آشنا شده‌اند و در برخی از رستوران‌ها نیز سرو می‌شوند. در این میان غذا‌های ترکیه‌ای بسیار خوشمزه و مشهور هستند و به دلیل نزدیکی مرزی و فرهنگی با ایران، غذا‌های ترکی در میان ایرانیان بیشتر از سایر غذا‌های بین‌المللی طرفدار دارند.

سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌های دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود. سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد. مرجیمح سوپو یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه ترکیه‌ای است که از ترکیب عدس با رشته آشی و ماست تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است. اگر دوست دارید این سوپ خوشمزه ترکی را در منزل با روشی آسان تهیه کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

عدس: ۱ پیمانه
رشته آشی: ۱ پیمانه
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
ماست شیرین: ۲ پیمانه
آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۲۰ گرم
نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
نمک: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این سوپ خوشمزه ابتدا عدس را همراه با ۱ و نیم لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا عدس بپزد. بعد از این اینکه عدس پخت، رشته آشی را داخل قابلمه بریزید و حرارت را کم کنید تا رشته کم کم بجوشد. داخل یک کاسه دیگر ماست را با زرده تخم مرغ، آرد، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب هم بزنید. یک ملاقه از آب سوپ درحال جوش داخل ماست بریزید و هم بزنید تا رقیق شود. بعد از اینکه رشته پخت و نرم شد، ترکیب ماست و زرده تخم مرغ را به قابلمه سوپ اضافه کنید و هم بزنید.

اجازه بدهید سوپ با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد. کره را داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب شود، سپس اجاق گاز را خاموش و نعناع خشک را به کره داغ اضافه کنید و هم بزنید. حالا ترکیب کره و نعناع را داخل سوپ بریزید و بگذارید ۵ دقیقه دیگر بجوشد. در این مرحله سوپ عدس ترکی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

کاربر سطح ۳

Recent Posts

کرپ فرانسوی؛ یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای دانش آموزان

کرپ فرانسوی یکی از صبحانه‌های بسیار خوشمزه است که شباهت زیادی به پنکیک دارد و…

10 ساعت ago

طرز تهیه عدس پلو به سبک بوشهری‌ها

عدس پلو بوشهری یکی از انواع عدس پلوهای مجلسی است که با شوید، کشمش، گردو،…

10 ساعت ago

طرز تهیه ته چین ارمنی؛ غذایی خوشمزه و متفاوت

ارمنی پلو را می‌توانید با بال مرغ، ران و سینه مرغ یا با گوشت تکه‌ای…

10 ساعت ago

طرز تهیه نوشیدنی لیموناد

در ادامه آموزش درست کردن “نوشیدنی لیموناد” برای رفع تشنگی را در خانه برای شما…

11 ساعت ago

طرز تهیه خوراک میگو و لوبیا سبز خانگی و جا افتاده

طرز تهیه “خوراک میگو” با لوبیا سبز . این غذا بسیار سالم و رژیمی است…

3 روز ago

مرغ زعفرانی مجلسی را با این روش ویژه درست کنید!

مرغ زعفرانی یکی از روش‌های طبخ مرغ است که طی آن مرغ با سسی از…

3 روز ago