Categories: اخبار

۵ خوراکی مضر برای سفرهای هوایی: توصیه‌های یک خلبان

اختصاصی فراشپز– به عنوان یک خلبان، می‌دانم که چه غذاها و نوشیدنی‌هایی را باید در پروازها کنار بگذارید. بسیاری از عوامل برای تسهیل یک تجربه سفر هوایی روان وجود دارد—مانند جمع‌آوری مدارک لازم، بسته‌بندی در محدوده وزن مناسب و عبور از ترافیک (و صف‌های امنیتی طولانی) تا به موقع به پرواز خود برسید. اما به همان اندازه که دانستن اینکه چه کارهایی باید انجام دهید مهم است، دانستن اینکه چه کارهایی نباید انجام دهید نیز اهمیت دارد تا به مقصد خود برسید و احساس خوبی داشته باشید (به جای احساس خستگی و کلافگی). بنابراین، چند غذا و نوشیدنی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن‌ها در حین پرواز پرهیز کنید و هیچ‌کس بهتر از یک خلبان نمی‌تواند در این زمینه راهنمایی کند.

۱. الکل

ممکن است وسوسه شوید که وقتی بار کارتن به سمت شما می‌آید، یک نوشیدنی الکلی سفارش دهید، به ویژه اگر بخواهید کمی استرس خود را کاهش دهید یا تعطیلات خود را با کمی نوشیدنی شروع کنید. هرچند که اولین جرعه یا دو جرعه ممکن است در آن لحظه خوب به نظر برسد، اما احتمالاً بعد از فرود بیشتر ضرر خواهد داشت.به گفته پل یانوویچ، افسر اول A320 خطوط هوایی دلتا: “الکل می‌تواند شما را دچار کم‌آبی کند و بعد از پرواز احساس خواب‌آلودگی و خستگی کنید.” “به دلیل تغییرات فشار در کابین، فرد در حین پرواز سریع‌تر مست می‌شود.” به عبارت دیگر، حتی احتمالاً یک بلادی ماری یا یک لیوان شراب هم باعث می‌شود بعد از بازگشت به زمین احساس سر درد کنید.

۲. قهوه

من قهوه را جدی می‌گیرم و واقعاً برایم سخت است که به کسی بگویم از قهوه دوری کند—حتی بیشتر اگر شما از خواب زود بیدار شده‌اید یا می‌خواهید ساعت بیولوژیکی خود را تنظیم کنید تا سریع‌تر به زمان محلی مقصد خود عادت کنید. با این حال، یانوویچ هشدار می‌دهد که قهوه یکی از غذاها و نوشیدنی‌هایی است که باید در حین پرواز از آن‌ها پرهیز کنید.او می‌گوید: “در حالی که ممکن است برای پروازهای صبح زود خوب باشد، کافئین موجود در قهوه شما را در محیط کابین که باعث کم‌آبی می‌شود، دچار کم‌آبی بیشتری می‌کند.” علاوه بر این، کارشناسان ایمنی غذا و خدمه پرواز نیز از یک راز کثیف مطلع هستند: آب مخزن مورد استفاده برای قهوه (و چای) هواپیما تمیزترین نیست—پس با کنار گذاشتن این نوشیدنی به خودتان لطف کرده‌اید.

۳. نوشیدنی‌های گازدار

به طور کلی بهتر است نوشابه‌های شیرین را برای سلامتی خود محدود کنید. اما سایر نوشیدنی‌های گازدار، از جمله نوشابه‌های رژیمی و سلتزر نیز در لیست ممنوع یانوویچ قرار دارند. او هشدار می‌دهد: “گاز موجود در این نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث نفخ و گاز شود، به ویژه اگر در حین صعود یا نزول هواپیما بنوشید.”کسانی که قبلاً با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم کرده‌اند ممکن است بخواهند احتیاط بیشتری کنند تا این نوشیدنی‌های گازدار را در روز سفر محدود کنند. با این حال، هر مسافری بهتر است قبل، حین و بعد از پرواز آب ساده بطری شده بنوشد—حتی اگر این باعث شود چند بار به سرویس بهداشتی کوچک هواپیما برود.

۴. غذاهای تند

من به اندازه‌ای که قهوه را دوست دارم، غذاهای تند را نیز دوست دارم و حتی وقتی سفر می‌کنم بسته‌هایی از قهوه سرد و چند بطری سس تند با خودم می‌آورم. اما طبق گفته یانوویچ، بهتر است هر دو را در چمدان چک شده نگه دارم تا اینکه آن‌ها را در کیف دستی داشته باشم. او می‌گوید: “به طور کلی منوهای ما در داخل هواپیما بسیار ملایم هستند، اما من هیچ میان‌وعده‌ای که ممکن است تند باشد را بسته‌بندی نمی‌کنم زیرا ممکن است باعث ناراحتی معده در حین پرواز شود.” همچنین هوشمندانه است که قبل از پرواز—چه در خانه یا رستوران فرودگاه—از خوردن یک وعده غذایی تند اجتناب کنید تا خطر تجربه هضم آتشین را کاهش دهید.

۵. غذاهای سرخ‌شده

به گزارش فراشپز، غذاهای سرخ‌شده دسته دیگری هستند که باید در روز پرواز از آن‌ها دوری کنید (و همچنین برای سلامت قلبتان باید مصرف آن‌ها را محدود کنید). یانوویچ توضیح می‌دهد: “خوردن چیزی سرخ‌شده قبل یا حین پرواز معمولاً شامل سدیم بالاتری است که بدن را دچار کم‌آبی کرده و همچنین می‌تواند علائمی مانند گاز و نفخ ایجاد کند.”به جای آن، سعی کنید غذاهای مغذی که تازه‌ترین هستند را بسته‌بندی کنید و از خوراکی‌های رایگان داخل پرواز با احتیاط لذت ببرید. یانوویچ می‌گوید دلتا بادام‌های کمی نمک زده ارائه می‌دهد که مقدار مناسبی پروتئین گیاهی، چربی‌های سالم و فیبر دارند—علاوه بر اینکه صدای ترد بسیار رضایت‌بخشی دارند.

فراشپز

Recent Posts

طرز تهیه ترشی پیاز رستورانی خوشمزه و خانگی

فراشپز- پیاز ترشی یکی از پرطرفدارترین ترشی‌ها است که طعمی ترش و شیرین دارد و…

49 دقیقه ago

طرز تهیه کیک آلو سیاه راحت و خوشمزه با بافتی نرم

فراشپز- کیک آلو سیاه یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که با طعمی…

52 دقیقه ago

چطور اسموتی کافی شاپی درست کنیم؟

فراشپز- اسموتی‌ها به یکی از نوشیدنی‌های محبوب کافی شاپ‌ها تبدیل شده‌اند و جایگزینی با طراوت…

56 دقیقه ago

چگونه سس سزار درست کنیم؟ + ترفندهای تهیه سس سزار

فراشپز- سالاد سزار یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سالادها در دنیاست که برای تهیه‌ آن…

1 ساعت ago

چطور سوپ برنج را با برنج نیم دانه درست کنیم؟

فراشپز- سوپ برنج یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین انواع سوپ است که با گوشت مرغ،…

1 ساعت ago

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه به سبک رستوران های گیلانی

فراشپز- در این مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه به سبک رستوران های گیلانی را…

1 ساعت ago